L’Ajuntament de Palafrugell continua treballant en el nou contracte de neteja i recollida de residus
• L’Ajuntament de Palafrugell ja treballa per respondre al recurs interposat per l’empresa que va quedar segona a l’adjudicació contra l’oferta de l’empresa guanyadora
• L’Ajuntament i els serveis tècnics ja ho tenien tot a punt per arrencar el nou model de recollida d’escombraries l’1 d’octubre, cosa que hauria significat que els ciutadans haurien percebut una millora important en la neteja dels carrers i la recollida de residus. Amb aquest recurs, s’ajorna uns mesos el termini d’inici del contracte. En aquest temps, l’Ajuntament garantirà que el servei existent fins ara es presti amb normalitat
L’Ajuntament de Palafrugell continua treballant per dur a terme el nou contracte de recollida de residus i neteja viària, llargament esperat i fruit d’un extens procediment administratiu iniciat fa uns anys, quan es va constatar que el sistema actual no respon a les exigències de qualitat del present. L’Ajuntament ho tenia tot a punt perquè entrés en vigor l’1 d’octubre, cosa que hauria implicat millores importants en un curt i mitjà termini. Però un recurs de l’empresa que va quedar segona al concurs farà que aquesta previsió s’allargui uns mesos. Els equips tècnics ja preparen la resposta al recurs, i garantiran que el servei que es presta fins ara es dugui a terme amb normalitat.
El nou servei ha de substituir el contracte actual, que ha quedat obsolet, i preveu oferir una recollida de residus i una neteja més eficients, modernes i adaptades a les necessitats actuals del municipi. El canvi ha de suposar una actualització completa del sistema, amb més neteja als carrers i platges. Es preveuen nous contenidors i es renovaran els vehicles i s’incrementa la maquinària. Així mateix, s’ampliarà la recollida porta a porta domèstica i comercial, amb un acompanyament als veïns i negocis implicats. A més, l’Ajuntament disposarà de noves eines de gestió i control de la situació real de l’estat de la neteja dels carrers.
El ple ordinari del mes de juliol va aprovar l’adjudicació del contracte de serveis recollida de residus, neteja viaria i del front litoral i gestió deixalleria a l’empresa GBI Paprec SA, que va resultar guanyadora del concurs. El contracte va quedar pendent de formalització a partir dels diferents terminis administratius amb vistes a iniciar-lo l’1 d’octubre. Aquest divendres 22 d’agost, però, l’empresa que va quedar segona a la licitació, URBASER S.A.U., va presentar un recurs especial davant del Tribunal Català de Contractes del Sector Públic respecte a l’oferta presentada per l’altra empresa.
Davant d’això, l’adjudicació ha quedat suspesa fins que el Tribunal resolgui, amb ua previsió d’un parell de mesos.
El ple municipal d’agost, aquest dimarts 26, ha encarregat als serveis tècnics de l’Ajuntament que prepari tota la documentació que el Tribunal sol·licita, així com l’escrit d’al·legacions al recurs.
A més, ha ordenat a l’adjudicatària del contracte actual que continuï prestant els serveis de recollida de residus, neteja viària i de platges i servei de deixalleria en les condicions contractuals previstes a l’acord del Ple de 29 de febrer de 2024, fins al dia anterior a l’inici de la prestació del nou contracte.
L’alcaldessa de Palafrugell, Laura Millán, confia que “el Tribunal resoldrà amb celeritat” i espera “que la tasca realitzada pels serveis tècnics de l’Ajuntament cristal·litzarà en un nou servei de neteja i residus modern i adequat a les necessitats de Palafrugell i els seus nuclis”. Insisteix, a més, que “farem un seguiment estricte i supervisarem de manera rigorosa per exigir que s’acompleixin les condicions actuals del contracte que encara està vigent”.
L’Ajuntament es compromet a informar la ciutadania del desenvolupament del procediment administratiu a mesura que avancin les seves diferents fases.