El nou punt TIC de l’Àrea d’Habitatge ha atès presencialment prop de 300 persones en els seus 4 primers mesos en funcionament
El servei del nou punt TIC a l’Àrea d’Habitatge que es va posar en marxa el mes de gener d’enguany, ha comptat amb la col·laboració en conveni de pràctiques, d’un estudiant de gestió administrativa de l’Institut Baix Empordà que ha finalitzat el mes d’abril.
En aquest període, s’han realitzat 417 trucades telefòniques adreçades als col·lectius que anualment realitzen els tràmits de forma presencial a la Oficina d’Habitatge per accedir als serveis de l’Agència d’Habitatge de Catalunya (AHC).
També s’han atès presencialment un total de 283 ciutadans: 192 usuaris han estat assessorats sobre els tràmits telemàtics corresponents a l’alta al Registre de Sol·licitants d’Habitatges de Protecció (RSHPO) i a les sol·licituds d’ajuts per al pagament del lloguer en els períodes de convocatòria de l’AHC i s'han tramitat 91 altes d'idCAT, que s’afegeixen a uns 31 usuaris que ja disposaven d'aquest certificat.
El punt TIC es continuarà mantenint a l’Oficina d’Habitatge perquè la ciutadania que ho necessiti pugui fer els tràmits de manera telemàtica, d'acord amb les actuacions O2 sobre la Comunicació i difusió dels diferents serveis i programes d'habitatge , i les actuacions A1 i A2, corresponents a la Gestió de les inscripcions en RSHPO i la Gestió dels ajuts al lloguer per part de la Generalitat i de l'Estat, que estan incloses al Pla Local d'Habitatge 2024-2029 (https://www.palafrugell.cat/l-ajuntament/plans-i-projectes-estrategics/pla-local-d-habitatge-2024-2029).