L’Ajuntament de Palafrugell reprèn el desplegament del nou contracte de recollida de residus i neteja viària, que entrarà en vigor el 15 de gener
• El Tribunal Català de Contractes del Sector Públic desestima el recurs contra l’adjudicació i aixeca la suspensió del contracte, que es manté adjudicat a GBI Paprec SA per prop de 62 milions d’euros i vuit anys
• El nou servei començarà el 15 de gener de 2026 i suposarà més recursos, renovació de maquinària i contenidors, i una ampliació del model de recollida porta a porta
El Ple municipal de l’Ajuntament de Palafrugell ha aprovat reprendre el desplegament del nou contracte de recollida de residus, neteja viària i del front litoral i gestió de la deixalleria de Palafrugell, un cop s’ha resolt el recurs imposat al Tribunal Català de Contractes del Sector Públic. Aquest tribunal ha resolt de manera favorable a les argumentacions de l’Ajuntament, de manera que es pot reprendre el desplegament del contracte, gestionat per l’empresa que va guanyar la licitació, GBI Paprec SA. El contracte s’iniciarà el 15 de gener, amb un desplegament progressiu, i suposarà més recursos, renovació de maquinària i contenidors, i una ampliació del model de recollida porta a porta.
Aqumb més escombradores i més presència de neteja manual tot l’any i a les tardes.
A les platges, es renovaran totes les bateries de contenidors i es preveuen campanyes de sensibilització per fomentar el bon ús dels serveis. El nou contracte incorpora també la subcontractació d’un centre de treball social per a la neteja i manteniment de contenidors, així com altres serveis tècnics complementaris sense cost afegit per a l’Ajuntament.
El calendari d’implantació i el desplegament progressiu de les millores s’han redefinit amb l’empresaest nou servei substituirà el contracte anterior, que era insuficient per les necessitats actuals, i permetrà oferir una recollida de residus i una neteja més eficients, modernes i adaptades a les necessitats actuals del municipi. El canvi suposa una actualització del sistema, amb més neteja als carrers i a les platges. Hi haurà nous contenidors, es renovaran els vehicles i s’ampliarà la recollida porta a porta domèstica i comercial, amb un acompanyament específic als veïns i negocis implicats. A més, l’Ajuntament disposarà de noves eines de gestió i control per conèixer en temps real la situació dels serveis als carrers.
En tot cas, l’Ajuntament remarca que existirà un període transitori en què la nova companyia anirà aplicant les millores a mesura que disposi de tot el material i la nova operativa, i es compromet a informar la ciutadania amb la previsió necessària sobre els canvis que afectin la recollida i la neteja al municipi.
Entre les principals millores, es manté l’ampliació del model porta a porta fins a 5.204 habitatges de la Vila i de Llofriu. També es crearan punts nets o àrees d’emergència 24 hores i àrees d’aportació de residus amb accés amb targeta. Alhora, es reforçaran els serveis de neteja, a adjudicatària a partir del nou escenari, tenint en compte el traspàs de serveis entre l’empresa sortint i la nova contractista i la reorganització tècnica del model.

