Palafrugell presenta el Pla estratègic de màrqueting i comunicació del municipi: un model més cohesionat, sostenible i actiu tot l’any
• Es tracta d’una nova estratègia per equilibrar el turisme i reforçar la identitat del municipi
• El document defineix accions per distribuir millor els fluxos, donar valor a la cultura local i millorar la gestió amb dades reals
L’Ajuntament de Palafrugell ha presentat aquest dilluns al Museu del Suro el nou Pla Estratègic de Màrqueting i comunicació de Palafrugell, en un acte obert als sectors econòmics, turístics i culturals. El document fixa el rumb per reforçar la competitivitat de la destinació i, alhora, millorar la convivència i la qualitat de vida del municipi, posant l’accent en la cohesió territorial, la sostenibilitat i la digitalització. L’acte ha comptat amb la presència de l’alcaldessa Laura Millán, el regidor de Promoció Econòmica Marc Piferrer i el regidor de Comerç i Mercats Sergi Luís.
El Pla parteix d’una diagnosi competitiva que confirma la solidesa de Palafrugell com a destinació desitjada, amb gran capacitat d’allotjament, bona reputació en línia i una oferta cultural, natural i gastronòmica reconeguda. També identifica desequilibris estructurals que cal corregir, com l’alta estacionalitat concentrada a l’estiu, la pressió en zones sensibles del litoral o la fragmentació entre nuclis. L’objectiu no és créixer en volum sinó créixer millor, distribuint els fluxos al llarg de l’any i del territori, oferint una experiència més amable i fent del turisme un aliat del comerç i de la cultura locals.
“Volem un turisme que cuidi Palafrugell i que Palafrugell senti com a propi”, destaca l’alcaldessa, Laura Millán. “No es tracta de tenir més visitants, sinó d’aconseguir que els qui ens visiten ho facin de manera respectuosa, millor repartida en el calendari i amb experiències que valorin allò que som: cultura viva, paisatge mediterrani i una manera de viure autèntica.” El regidor de Promoció Econòmica, Marc Piferrer, ha destacat que el Pla “és fruit d’una feina rigorosa amb dades i d’un procés que ha incorporat veus del territori; ens dota d’eines per prendre millors decisions i invertir millor els recursos públics”.
L’estratègia es concreta en cinc grans objectius. Primer, convertir Palafrugell en una destinació cohesionada, amb una experiència transversal que integri litoral i interior, reforçant la mobilitat interna, la senyalització i un relat comú entre Calella, Llafranc, Tamariu, el nucli i Llofriu. Segon, enfortir el posicionament com a destinació mediterrània singular i “premium”, arrelada a la cultura del suro, la gastronomia d’origen i l’estil de vida pausat. Tercer, impulsar una promoció intel·ligent basada en dades i en la relació directa amb els públics prioritaris. Quart, situar la sostenibilitat ambiental, social i econòmica al centre, alineant-se amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible i l’Agenda 2030, i fent-la tangible en la gestió i en el relat. Cinquè, guanyar notorietat en mercats estratègics, especialment fora de temporada alta, per avançar cap a un model més estable i internacionalitzat.
Per passar de la diagnosi a l’acció, el Pla proposa un conjunt d’iniciatives per millorar la gestió turística, reforçar la identitat de marca i equilibrar el territori.
El contingut d’aquesta actuació deriva del projecte “PALAFRUGELL, PALANCA PER LA MILLORA DEL MODEL TURÍSTIC”, aprovat pel MINCOTUR (Ministerio de Industria, Comercio y Turismo) en el marc dels fons procedents del Pla de recuperació, transformació i resiliència, i que es finançarà amb càrrec a Fons del Mecanisme de Recuperació i Resiliència de la Unió Europea – Next Generation EU.
I concretament suposa l’actuació “Creació i implementació estratègia promoció online” (actuació 1, eix 3 del PSTD).
El cost del projecte és de 51.909,00€ i ha està finançat per la convocatòria extraordinària 2023 del programa de Plans de Sostenibilitat Turística en Destinacions, finançada íntegrament amb fons europeus Next Generation-EU.


